Jag fjärrstyr Almedalsveckan

Almedalsbloggen har tillsammans med Fokus kartlagt politiska makthavares nätverk. Jag är tydligen en del av eliten som styr dagordningen. Jag känner mig som en kombination av frimurare och medlem av Bilderberggruppen. Väldigt hedrande. Jag behöver ju inte ens vara på plats på personalfesten i Visby. Jag är lite osäker på vad man anser sig ha åskådliggjort med alla dessa trådar och balonger. Det hela känns lite hobbysociologiskt för folk som vill vara en del av ett sammanhang.

Kommentera

