Just idag är Kenta 60 år

Idag skulle Kenta Gustafsson ha fyllt 60 år. För den breda allmänheten är han väl mest känd för sin medverkan i modstrilogin (och sin t-shirt i melodifestivalen 1980 – Try it. You’ll like it: 69). För Bajare är han den som framför hymnen framför andra, Just idag är jag stark. Men idag lyssnar vi istället på Var finns alla polarna?


3 responses to “Just idag är Kenta 60 år

  • Erik Laakso

    Jag tycker det är rätt häftigt att tänka på versraden från ”Ett anständigt liv” och sången ”Patrik”; ”Lilla Patrik som till skolan går, vad tänker han på, sin fotboll sina polare eller hur fort han kan gå? Och när han blir stor, hur blir det då, vad finns det kvar att få, är kärnkraften allt som kan fås, får Djurgår´n stryk av AIK? E bajen bäst i stan?” och jag har för mig att han förutsåg just året 2002 som det år bajen skulle vara bäst i stan. Tänk vad rätt han fick.
    Det är skit att behöva dö så ung som han gjorde, inte ens 60 fyllda.
    /Laakso.

  • fredrik

    SM-guldet kom visserligen 2001. Fast det innebär ju å andra sidan 2002 som var det året då Bajen var bäst i stan. En profet på min ära.

  • Loppan

    o vem var inte där
    tack kenta tack för sången som får ig o rysa varje gång jag hör den

Kommentera

