Allt var inte bättre förr

Den första skivan jag köpte för egna pengar, Kiss’ Animalize från 1984. Låten är ”Heaven’s on Fire”. Värt att notera är att basisten Gene Simmons har peruk eftersom han i samma veva spelade superskurk mot Tom ”Magnum P.I.” Selleck i SciFi-rullen Runaway. Dessutom är gitarristen Mark St. John som bara var medlem i tre månader innan han fick kicken på grund av att han blev sjuk. St. John var den första bandmedlemmen som inte var med under den sminkade perioden.


4 responses to “Allt var inte bättre förr

  • Erik Laakso

    Animalize var den sista skivan jag köpte med KISS. Första jag köpte var Destroyer 1976 (det där med egna pengar i sådan måtto att fickpengarna för en 8-åring kanske inte räckte till hela skivan).
    När jag köpte Animalize hade jag i alla fall lyckats köpa på mig samtliga plattor från 1974 och framåt.
    Det görs bättre musik i dag på många sätt men KISS var i vilket fall som helst bättre förr än nu.

  • fredrik

    Med tanke på att den släpptes hösten 1984 så misstänker jag att pengarna kom från tioårsdagen. Kiss var bättre innan den här plattan. Det var trots allt runt Destroyer, Love Gun och Alive I och II som de var bäst.

  • Erik Laakso

    ”Dressed to kill” och ”Destroyer” tycker jag var de bästa studioalbumen och Alive-skivorna var grymma. I alla fall när man var 8-14 år. haha.

  • fredrik

    Det blir aldrig så bra som när man var 8-14 år. Men jag föreställer mig att Alive-skivorna skulle hålla än. Men jag har väl inte hört dom sedan jag var, typ 14 år.

Kommentera

