En sån där ny arbetare antar jag?

I Expressen och på Politikerbloggen kan man läsa att Emma Pernald som tydligen dejtar Carl Philip Bernadotte ska rådda moderaternas kampanj inför EU-valet nästa år. Vi ser fram mot ett kraftfullt budskap om brytandet av det bidragsberoende och utanförskap som präglar delar av Ekerö kommun. För det nya arbetarpartiet i tiden.


2 responses to “En sån där ny arbetare antar jag?

  • Henry Chinaski

    Hej,

    Läste din text ovan, och kan inte låta bli att peka på en uppenbar felaktighet
    HKH Prins Carl Philip heter inte Bernadotte i efternamn, kungligheter har inte efternamn
    däremot har deras ätt ett namn i detta fall Bernadotte. Kolla själv på t.ex Ratsit (taxeringskalendern) där alla Kungahusets medlemmar endast har en asterisk (*) angiven som efternamn. En del människor skriver t.ex ”Carl Philip Bernadotte” för att vara oförskämda mot en kunglighet eller monarkin, detta är ett tveeggat svärd då det samtidigt vittnar om en djup okunnighet om vårt stadsskick och förminskar värdet av dina åsikter.

    Henry C

  • fredrik

    Vad är problemet? Du förstår uppenbarligen vem jag menar. Du är fri att kalla honom vad du vill, jag föredrar i det här fallet att identifiera honom som Carl Philip Bernadotte. Att det skulle vara oförskämt har jag svårt att förstå. Hade du varit nöjdare om jag skrivit Carl Philip av Bernadotte?

    Och vad är det för stad du talar om?

Kommentera

