Presidentval igen

Presidentval igen. För åtta år sedan satt jag i en soffa i Toronto med amerikanska valvakor på två TV-apparater och försökte få klarhet i om det var Gore eller Bush som vunnit Florida. Jag måste säga att jag inte är helt klar på vem som egentligen vann det där. Men det blev en sen kväll/tidig morgon som var väldigt spännande och lätt absurd.

Nu sitter jag på Socialdemokratiska studentförbundets valvaka på självaste 68:an. Det kommer tydligen vara lite kommentarer från diverse ”experter”. Man blir tydligen ”expert” om man åker på en tre dagars tur till Washington DC? Det mesta tyder väl på att det kommer bli en kortare valvaka den här gången. Mitt första specialintresse är att ta reda på hur många som röstar på ”Row E” i New York, det vill säga på Obama (osv.) via Working Families Party’s rad på valsedeln. Fast det lär väl ta tid innan jättestater som NY blir klara. Återkommer. Kanske.


Kommentera

