Inbäddad bloggare

Senare i veckan börjar Socialdemokraternas partikongress i Älvsjö i södra Stockholm. Jag är såklart inte ombud, det är jag med mina 35 år alldeles för ung för att vara. Istället är jag inbjuden att följa kongressen i egenskap av bloggare.

Problemet är jag inte har en aning om vad jag ska blogga om, eller hur? Det kommer förmodligen inte bli tio inlägg om dagen. Jag är inte den typen av bloggare som skriver om vem som hånglar med vem på kongressfesten eller hur mackorna smakar i pressrummet. Jag är heller ingen partimegafon som ”copy+paste” pressmeddelanden från 68:ans kommunikationsavdelning.

Men jag vill samtidigt inte sitta och gnälla över beslut som inte blev som jag hoppades eller tal som jag tyckte saknade stringens och konklusion. En partikongress är ju trots allt inte bara ett beslutande organ, det är också en uppslutande manifestation. Startpunkten på valrörelsen. Och jag är ju till syvende och sist socialdemokrat.

Så om jag inte ska stämma in i varken änglakör eller klagokör, vad ska jag skriva om?

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One response to “Inbäddad bloggare

  • hillary2

    Du kan alltid skriva om vilka vedermödor som väntar oss när vi ska sanera efter alliansen 🙂
    Frågan är om någon eller några förberett sig tillräckligt väl för att snabbt kunna införa återställare i socialförsäkringssystemet och skattesystemet eller regleringar av den privata sektorns profiterande på den offentligas, dvs våra gemensamma skattemedel.

Kommentera

