Dagens soul: We’re Still Friends

Donny Hathaway, We’re Still Friends (1971).

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 responses to “Dagens soul: We’re Still Friends

  • Anders E Nilsson

    Hela den plattan är en av soulens stora mästerverk. Jag slet ut den på 70-talet och köpte en ny. Fantatstisk. Gillar för övrigt din ”Dagens soul”. Säger en som sällan lyssnade på Beatles eller Stones men desto mer på¨Ronettes, Temptations, Otis, Wilson Pickett, Margie Joseph, Betty Davis mfl

  • fredrik

    Den är fantastisk. Jag sålde mitt ex i höstas när jag kom fram till att jag mest släpade runt på skivor men inte hade någon skivspelare. Hela skivsamlingen rök (utom hiphop på CD som det inte verkar finnas mycket till andrahandsmarknad för, hiphop på vinyl däremot…).

    Och tack. Den nämnda försäljningen har fått mig att börja rota på nätet efter låtar jag haft eller skulle ha velat ha.

    Det kommer nog vara koncentrerat till amerikansk 60- och 70-tals soul. Men det är möjligt att det dessutom kommer att spridas ut tidsmässigt och genremässigt också. Jag har en rätt eklektisk syn på vad som är vad i musik och det är möjligt att sånt som andra skulle placera i jazz eller reggaegenrerna kommer med. (Punkbandet The Clash är t ex ett av historiens bästa reggaeband, fast de kommer nog inte att dyka upp i Dagens soul)

Kommentera

