Dagens citat: Jag ser ljuset

”Att kunna bidra till en idéutveckling av socialdemokratin och ett nytt, modernt folkhem skulle vara spännande. Den här nuvarande politiken måste stoppas, den kommer bryta sönder vårt samhälle. En mandatperiod till blir olycklig. […]

Det är inte jag som har lämnat socialliberalismen, det är Folkpartiet som har gjort det. Att vara socialdemokrat känns lite konstigt och jag kommer säkert ses som en Quisling. Men om det är socialdemokrat jag är så är det väl socialdemokrat jag är.”

Den tidigare borgerliga ledarskribenten Christian Dahlgren i Arbetaren.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Kommentera

