En annan blogg…

Det har ju uppenbart inte blivit så mycket bloggande här de senaste 10 månaderna.

Framför allt har det att göra med min jobbsituation. Sedan årsskiftet är jag politisk redaktör på den rödgröna veckoslutstidningen ETC UppsalaDemokraten och sådant jag annars skrivit här har istället hamnat där.

Sen har jag som jag skrivit tidigare här på bloggen skrivit en del på den engelskspråkiga webbtidningen Social Europe Journal.

Sedan en dryg månad skriver jag dessutom regelbundet återkommande på ledarsidorna i de socialdemokratiska morgontidningarna Västerbottens Folkblad och Piteå-Tidningen.

Sedan är det ju allt det där andra med sociala medier, Facebook och Twitter där en del småpysande skett.

Men nu har jag bestämt mig för en ny blogg. Jag provar plattformen Tumblr och det blir en lite annorlunda form av bloggande jämfört med här. Namnet på den nya bloggen är frejan som också är mitt Twitternamn. Det är i sig inte konstigare än att det är de tre första bokstäverna i mitt för- och efternamn.

Där kommer sådant jag skriver på olika håll samlas så det är en bra plats om man vill ha koll på mina opinionstexter också. Välkommen!

3 reaktioner på ”En annan blogg…

  1. Bra idé! Jag har länge tyckt att du borde samla dina grejer på ett ställe (förslagsvis här). Men varför på Tumblr och inte den här bloggen?

  2. Mest för att jag ville testa något nytt. Tumblr är ju lite mittemellan mellan olika former av sociala medier. Det känns naturligare att slänga upp länkar och så…

  3. Jag förstår. Tänkte själv så, och var inne på att testa det. Men jag gav det nog inte en ärlig chans, för jag tyckte det inte fyllde så stort behov som inte redan vanliga bloggen tillsammans med Facebook och Twitter kunde fylla. Men jag ser fram emot att följa din Tumblr-blogg!

Lämna en kommentar